Plan dnia maluchów

Harmonogram zajęć i aktywności dla maluchów

Schodzenie się dzieci do przedszkola

6:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne według zainteresowań. Zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne, gry dydaktyczne i inne. Praca indywidualna z dzieckiem.

Zabawy

8:00 – 8:50

Ćwiczenia ogólnorozwojowe (usprawniające, np. percepcji wzrokowej, słuchowej, motoryki małej i inne). Zabawy ruchowe, ćwiczenia ruchowe poranne. Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne.

Śniadanie i czynności higieniczne

8:50 – 9:15

Dzieci jedzą śniadanie ze swoją grupą. Po skończonym posiłku myją rączki i korzystają z toalety.

Zajęcia kierowane

9:15 – 9:45

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia organizowane z całą grupą.

Zabawy na świeżym powietrzu

9:45 – 11:30

Pobyt na świeżym powietrzu np. na placu zabaw lub spacery. Gry i zabawy ruchowe. Obserwacje przyrodnicze. Zabawy swobodne.

Przygotowanie do obiadu, obiad

11:30 – 12:15

Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe i higieniczne. 
Dzieci idą jeść obiad, a po jego skończeniu korzystają z toalety.

Odpoczynek po obiedzie

12:25 – 14:25

Bajkoterapia, relaksacja, leżakowanie.

Podwieczorek

14:30 – 15:00

Przygotowanie podwieczorku, zjedzenie podwieczorku i toaleta.

Zabawy w sali lub na świeżym powietrzu

15:00 – 16:00

Zabawy w sali lub na świeżym powietrzu jeżeli pozwala na to pogoda. Zabawy swobodne, ćwiczenia indywidualne. Odbieranie dzieci przez rodziców i opiekunów.

Schodzenie się dzieci do przedszkola

6:30 – 8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne według zainteresowań. Zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, plastyczne, gry dydaktyczne i inne. Praca indywidualna z dzieckiem.

Zabawy

8:00 – 8:30

Ćwiczenia ogólnorozwojowe (usprawniające, np. percepcji wzrokowej, słuchowej, motoryki małej i inne). Zabawy ruchowe, ćwiczenia ruchowe poranne. Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne.

Śniadanie i czynności higieniczne

8:30 – 9:00

Dzieci jedzą śniadanie ze swoją grupą. Po skończonym posiłku myją rączki i korzystają z toalety.

Zajęcia kierowane

9:05 – 10:00

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia organizowane z całą grupą.

Zabawy na świeżym powietrzu

10:00 – 12:00

Pobyt na świeżym powietrzu np. na placu zabaw lub spacery. Gry i zabawy ruchowe. Obserwacje przyrodnicze. Zabawy swobodne.

Przygotowanie do obiadu, obiad

12:00 – 12:40

Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowe i higieniczne. 
Dzieci idą jeść obiad, a po jego skończeniu korzystają z toalety.

Relaksacja oraz doskonalenie umiejętności.

12:40 – 13:30

Bajkoterapia. Zabawy relaksacyjne. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zajęcia dostosowane do potrzeb indywidualnych, praca wyrównawcza, korekcyjna, kompensacyjna. Swobodne zabawy niekierowane. Zajęcia dodatkowe. Rozwijanie zainteresowań

Zabawy na świeżym powietrzu

13:30 – 14:20

Pobyt na świeżym powietrzu np. na placu zabaw lub spacery. Zabawy podwórkowe. Obserwacje przyrodnicze

Podwieczorek

14:20 – 14:50

Przygotowanie podwieczorku, zjedzenie podwieczorku i toaleta.

Zabawy w sali lub na świeżym powietrzu

14:50 – 16:00

Ćwiczenia indywidualne. Rozwijanie zainteresowań. Zabawy w sali lub na świeżym powietrzu, zabawy swobodne. Ćwiczenia indywidualne. Odbieranie dzieci przez rodziców i opiekunów.

Plan dnia średniaków i starszaków

Harmonogram zajęć i aktywności dla średniaków i starszaków